Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Regulamin korzystania z szafek szkolnych

 

 I. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin korzystania z indywidualnych szafek na  odzież oraz przybory szkolne określa szczegółowe zasady oraz organizację użytkowania szafek.
  2. Szafki stanowią własność szkoły.
  3. Uczeń ma prawo do korzystania z przydzielonej szafki  w dni nauki szkolnej.
  4. Szafki są ponumerowane i zabezpieczone indywidualnym kluczem.
  5. Szafki wpisane są do księgi inwentarzowej i podlegają okresowemu spisowi z natury, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  6. Uczniowie otrzymują do dyspozycji  szafkę na cały cykl edukacyjny.

 II. Obowiązki szkoły

  1. Szkoła zapewnia przydział szafki , zleca konserwację i naprawę szafek.
  2. Wychowawcy klas tworzą listę uczniów z przydzielonymi im numerami szafek którą przekazują  do 15 września  sekretarzowi szkoły.
  3. Pracownicy szkoły maja prawo zwracać uwagę na wszelkie przejawy nieprawidłowości w zakresie dysponowania i użytkowania szafek.

 III. Zadania i obowiązki użytkowników szafek.

  1. Szafki szkolne mają służyć uczniom do przechowywania ubrań, obuwia, książek, pomocy naukowych oraz innych przedmiotów związanych z funkcjonowaniem ucznia na terenie szkoły. Obuwie należy przechowywać w nieprzemakalnym worku/reklamówce.
  2. Użytkownik szafki ponosi odpowiedzialność za jej zawartość.
  3. Uczeń, który otrzymał szafkę szkolną, dba o jej należyte użytkowanie i poszanowanie.
  4. Dwa razy w roku szkolnym (na koniec pierwszego i drugiego semestru) wychowawcy przeprowadzają kontrolę szafek uczniów.
  5. Niedopuszczalne jest przechowywanie w szafkach szkolnych jakichkolwiek substancji chemicznych lub biologicznych mogących stwarzać zagrożenie dla społeczności szkoły.
  6. Kategorycznie zabrania się przechowywania w szafkach alkoholu, wyrobów tytoniowych, środków odurzających oraz środków i przedmiotów uważanych za niebezpieczne.
  7. Uczeń powinien przechowywać w szafce swoje rzeczy w taki sposób, aby zachować zasady higieny i bezpieczeństwa.
  8. W szafkach nie należy przechowywać rzeczy wartościowych, za utratę których szkoła nie ponosi odpowiedzialności.
  9. Zabrania się dokonywania wewnątrz i na zewnątrz szafki napisów, rysunków oraz innych działań mających wpływ na zniszczenie szafki.
  10. Uczeń nie może udostępniać swojego klucza do szafki osobom postronnym, a także zamieniać się na szafki z innymi użytkownikami szafek.
  11. Ewentualne kradzieże mienia oraz wszelkie uszkodzenia i usterki szafki uczeń powinien zgłosić do sekretariatu szkolnego lub do wychowawcy.
  12. Użytkownik szafki zobowiązany jest do opróżnienia jej ze wszystkich znajdujących się tam przedmiotów na okres ferii zimowych i letnich.

 IV. Przypadki szczególne

  1. W przypadku kiedy znany jest sprawca zniszczenia szafki szkolnej, ponosi on całkowite koszty związane z naprawą lub zakupem nowej szafki. W innym przypadku koszt naprawy ponosi użytkownik.
  2. Szafki nie mogą być naprawiane we własnym zakresie, naprawy dokonuje serwis, a jej koszty pokrywa rodzic ucznia.
  3. W przypadku podejrzewania ucznia o posiadanie substancji odurzających, narkotyków, papierosów oraz alkoholu Dyrektor i wychowawca ma prawo do komisyjnego otwarcia i wglądu do szafki. W takim przypadku sporządza się protokół.

 V. Postanowienia końcowe

  1. Wszyscy uczniowie szkoły zobowiązani są znać, przestrzegać i stosować postanowienia niniejszego Regulaminu.
  2. W przypadku nieprzestrzegania postanowień regulaminu konsekwencje wobec uczniów wyciąga Dyrektor Szkoły zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz przepisy oświatowe.